کارشناسی و بررسی دقیق آپارتمان مورد نظر جهت خرید یا اجاره

خرید خانه همانطور که هست: آنچه باید بدانید

ممکن است در طول جستجوی خانه‌تان در کشوری مثل ایران ، چند فهرست برای خانه‌های فروخته شده «همان‌طور که هست» ببینید. خانه‌های «فروخته‌شده همان‌طور که هست» می‌توانند جذاب باشند زیرا معمولاً قیمت‌شان پایین‌تر از املاک مشابه است. به نظر مسکن پدا قبل از اینکه به خرید یک خانه “همانطور که هست” فکر کنید، مطمئن شوید که مزایا و معایب آن را کاملاً درک کرده اید.

کارشناسی و بررسی دقیق آپارتمان مورد نظر جهت خرید یا اجاره

“فروخته به عنوان” به چه معناست؟

فروشندگان در تهران خانه‌های خود را برای فروش فهرست می‌کنند، زمانی که نمی‌خواهند قبل از بستن هیچ تعمیری انجام دهند . این بدان معنی است که هیچ تضمینی از طرف فروشنده وجود ندارد که همه چیز در شرایط کار قرار دارد، و آنها ملزم به ارائه افشای فروشنده نیستند. اگر خانه‌ای «همان‌طور که هست» می‌خرید و بعداً مشکلات عمده‌ای پیدا می‌کنید، مسئولیت تعمیرات بر عهده شماست.

فروشندگان “همانطور که هست” هنوز باید حداقل استانداردهای افشای فدرال و ایالتی را رعایت کنند، که شامل اطلاع رسانی در مورد شرایطی مانند رنگ سرب است.”همانطور که هست” همیشه به معنای شکسته شدن غیرقابل تعمیر نیست. دلایل زیادی وجود دارد که چرا فروشنده ممکن است خانه‌ای را که هست حتی با مشکلات جزئی یا بدون مشکل فهرست کند. ممکن است فروشنده بدهکار باشد و پولی برای پرداخت هزینه بازسازی خانه نداشته باشد.

حداقل الزامات ملکی

 فروشنده در تهران ممکن است وقت نداشته باشد تا پیمانکاران یک کار اصلی را تمام کنند. همچنین دلایل غیرمرتبط با تعمیرات فراوانی وجود دارد که چرا فروشنده ممکن است خانه را همانطور که هست فهرست کند. زمانی که بازار رقابتی است، خرید یک خانه همانطور که هست ممکن است وسوسه انگیزتر باشد.

اگرچه خانه‌های «همان‌طور که هست» همیشه خراب نیستند، بیشتر خانه‌هایی که غیرقابل زندگی هستند، همان‌طور که هست به فروش می‌رسند. این می تواند به معنای معامله برای پیمانکارانی باشد که می توانند این مشکلات را اصلاح کنند. اما در حالی که ممکن است شما درگیر چالش تعمیر سقف فرورفته یا سیستم گرمایش شکسته باشید، اما وام دهنده شما ممکن است این مشکل را نداشته باشد.

بیشتر انواع وام مستلزم آن است که ملک دارای استانداردهای معینی از زندگی باشد که به عنوان حداقل الزامات ملک (MPRs) شناخته می شود. یک ارزیاب دارای مجوز یک ارزیابی خانه را برای ارزیابی ملک انجام می دهد و مطمئن می شود که MPR های مورد نیاز را برآورده می کند.

بازرسی خانه برای فروش «همانطور که هست» ضروری است

اگر می‌خواهید در ایران خانه‌ای «همان‌طور که هست» بخرید، قطعاً می‌خواهید خانه را بازرسی کنید. یک بازرس خانه همه مسائل اصلی را به شما اطلاع می دهد. این به شما ایده خوبی می دهد که اگر تصمیم به خرید خانه دارید چه چیزی باید تعمیر کنید و چقدر هزینه دارد.

رشد بازار مسکن با ورود سرمایه گذاران و تزریق نقدینگی به این بازار

بازرسی خانه با ارزیابی متفاوت است و معمولاً بخشی ضروری از فرآیند وام مسکن نیست. بازرسان برای بررسی مسائل اساسی حضور دارند. ارزیابان برای ارزیابی ارزش ملک حضور دارند. وام دهنده وام مسکن شما احتمالاً به ارزیابی نیاز دارد، اما بازرسی خانه بخشی اختیاری از معامله خرید خواهد بود.

اگر فروشنده ای از اجازه بازرسی خانه برای ملک موجود خودداری کند، احتمالاً به معنای یکی از دو چیز است: فروشنده می داند که مشکلی جدی در خانه وجود دارد و آنها آن را از شما پنهان می کنند. فروشنده تصور می کند که مشکلی در خانه وجود دارد و آنها نمی خواهند چیزی را تأیید کنند که ارزش ملک آنها را کاهش می دهد. در هر صورت، امتناع فروشنده از اجازه بازرسی، نشانه شما برای پرسیدن سوال یا دور شدن از فروش در سریع ترین زمان ممکن است.

قبل از خرید از هزینه تعمیرات مطلع شوید

هنگامی که نتایج بازرسی خانه را دریافت کردید، هوشمندانه است که بنشینید و ایده دقیقی از هزینه انجام هر گونه تعمیرات ضروری در خانه داشته باشید. تعمیرات را به لیست‌های «باید انجام دهید» و «می‌توان منتظر ماند» تفکیک کنید و سپس از پیمانکاران مختلف قیمت‌گذاری کنید تا ایده دقیقی از محدوده کاری که پس از نهایی شدن فروش باید انجام شود، داشته باشید.

کل خانه ممکن است همانطور که هست فروخته نشود

“همانطور که هست” همیشه به این معنی نیست که کل خانه در شرایط فعلی فروخته می شود. گاهی اوقات، فروشنده یک ملک را همانطور که هست اما فقط برای قسمت خاصی از خانه فهرست می کند. برخی از عناصر رایجی که صاحب خانه ممکن است فهرست کند شامل شومینه، سوله و گاراژ، لوازم خانگی خراب و استخر است.

از فروشنده بپرسید که دقیقاً “همانطور که هست” در خانه آنها چیست. اگر فقط برخی از ویژگی‌ها همانطور که هست به فروش می‌رسند، ممکن است بتوانید در مورد درخواست‌های تعمیر در قسمت‌های دیگر خانه مذاکره کنید. اینکه فروشنده چقدر مایل به مذاکره با شما است ممکن است به پیشنهادهای دیگری که دریافت می کند بستگی داشته باشد.

شما هنوز حق افشای مورد نیاز را دارید

خرید خانه “همانطور که هست” به این معنی نیست که از حق خود برای افشاگری صرف نظر می کنید. مقررات ایالتی و فدرال دیکته می کند که فروشنده باید در مورد مسائل شناخته شده در خانه به شما بگوید. هر ایالت قوانین افشای خود را در مورد آنچه فروشنده باید در مورد مشکلات شناخته شده به خریدار بگوید، دارد. برخی از مقررات افشای ایالتی شامل آسیب آب، هجوم کپک، موریانه ها و حتی اینکه آیا فردی در ملک مرده است یا خیر.

ارزیابی املاک و قیمت گذاری روی خانه و آپارتمان

اگر فروشنده مشکل شناخته شده ای را که در فهرست موارد افشای مورد نیاز ایالت شما است را فاش نکند، ممکن است بتوانید برای خسارت یا هزینه های تعمیر شکایت کنید. تنها قانون افشای فعلی فدرال مربوط به رنگ سربی است. اگر خانه ای را می خرید که قبل از سال 1978 ساخته شده است، فروشنده باید به شما بگوید که آیا خانه تا به حال رنگ سربی داشته است یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *