راه تحقق بخشیدن به رویای خانه دار شدن در شهرهای بزرگ

در سال 2023 با کمک پیش پرداخت صاحب خانه شوید

در هنگام خرید خانه در ایران باید به فاکتورهای مختلفی توجه کرد که یکی از مهم ترین آنها اندازه پیش پرداخت شما است. کارشناسان مالی داشتن یک صندوق اضطراری در روزهای بارانی و پس انداز را توصیه می کنند. هنگامی که آن حساب‌ها پول کافی در خود داشتند، می‌توانیم پس‌انداز را برای پیش‌پرداخت شروع کنیم. برای بسیاری از ما، گفتن آن آسان تر از انجام دادن است.

راه تحقق بخشیدن به رویای خانه دار شدن در شهرهای بزرگ

 با افزایش هزینه های زندگی بیش از میانگین افزایش دستمزد، پس انداز برای پیش پرداخت برای یک ایرانی معمولی به تدریج دشوارتر شده است.    اگر یکی از اهداف شما این است که در سال 2022 صاحب خانه شوید، خبر بسیار خوبی داریم. مسکن پدا کمک‌های پیش‌پرداخت را در قالب کمک‌های بلاعوض و کمک پیش‌پرداخت ثانویه می‌پذیرد تا به شما کمک کند کلید خانه جدید خود را دریافت کنید.

کمک پیش پرداخت چیست؟

هنگام خرید خانه در تهران ، احتمالاً باید پولی را که برابر با درصدی از قیمت نهایی خرید خانه شما است، کنار بگذارید. به این می گویند پیش پرداخت شما. میزان پیش پرداخت بستگی به نوع وامی دارد که برای خرید خانه و قیمت فروش خانه استفاده می کنید. بسته به برنامه کمک پیش پرداخت (DPA) که واجد شرایط آن هستید، می توانید کمک هزینه یا وام مسکن کم تا بدون بهره برای پوشش هزینه های بسته شدن خود دریافت کنید.

کمک پیش پرداخت چه چیزی را پوشش می دهد؟

هر ارائه‌دهنده DPA دستورالعمل‌های خود را دارد که نشان می‌دهد چگونه می‌توان از وجوه کمک پیش‌پرداخت خود استفاده کرد، بنابراین حتماً به درخواست خود مراجعه کنید یا برای وضوح با مدیر برنامه صحبت کنید. بسیاری از برنامه های DPA امکان استفاده از وجوه برای پیش پرداخت و هزینه های بسته شدن خرید خانه را فراهم می کنند.

پیش پرداخت مبلغی است که خریدار خانه در تهران در معامله ملکی پیش پرداخت می کند. شرایط پیش پرداخت متفاوت است اما معمولاً 3 تا 20 درصد قیمت نهایی خرید خانه است. هزینه های بسته شدن هزینه هایی است که برای مدیریت و پردازش وام رهنی به وام دهنده و سایر اشخاص ثالث پرداخت می کنید.

خرید و فروش خانه در بازار مسکن برای کسب سود

در زیر نمونه هایی از هزینه های بسته شدن متداول آورده شده است:

  • هزینه ها و مالیات های دولتی برای انتقال و ثبت فروش ملک
  • هزینه ارزیابی
  • حق الزحمه شرکت و بیمه عنوان
  • کمیسیون املاک و مستغلات
  • هزینه های وکالت
  • انواع کمک های پیش پرداخت

کمک های بلاعوض:

 کمک های مالی واقعی نیازی به بازپرداخت ندارند. مهم است که توجه داشته باشید، برنامه هایی با عنوان “گرنت” وجود دارد، اما برخی از الزامات بازپرداخت ضمیمه شده است.

حق حبس دوم:

 شرایط حق التزام دوم بسته به برنامه متفاوت است. برخی از برنامه ها ممکن است نیاز به پرداخت فوری یا معوق داشته باشند. همچنین برنامه هایی وجود دارد که ممکن است پس از مدت معینی، حق توقیف بخشیده شود. صرف نظر از نام این برنامه، مطمئن شوید که شرایط قرارداد و الزامات بازپرداخت را درک کرده اید. اکثر برنامه های کمک پیش پرداخت به صورت محلی توسط دولت ایالتی، شهرستانی یا شهری ارائه می شود.

 سازمان های غیرانتفاعی و نهادهای قبیله ای نیز برنامه های پیش پرداخت دارند. اما اگر در گذشته صاحب خانه بوده اید، نگران نباشید، خریدارانی که برای اولین بار خانه دارند اغلب به عنوان شخصی تعریف می شوند که در مدت 3 سال یا بیشتر خانه ای نخریده اند. اگر صاحب ملک اجاره ای یا سرمایه گذاری هستید، احتمالاً واجد شرایط کمک پیش پرداخت نخواهید بود.

سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و دریافت اجاره بها

کمک پیش پرداخت چگونه کار می کند؟

اکثر برنامه ها به درخواست نیاز دارند تا بتوانند واجد شرایط بودن متقاضی را برای برنامه تعیین کنند. احتمالاً درآمد خانوار در ایران ، سابقه اعتباری و امتیاز اعتباری متقاضی در نظر گرفته خواهد شد. علاوه بر درخواست، برخی از برنامه ها ممکن است متقاضی را ملزم به شرکت در دوره های آموزشی یا کارگاه های آموزشی برای یادگیری در مورد فرآیند وام مسکن و حفظ امور مالی شخصی در حین داشتن خانه کنند.

بسیاری از این برنامه ها فقط برای خریدارانی که برای اولین بار خانه خریداری می کنند رزرو شده است و میزان کمکی که می توانید دریافت کنید به برنامه بستگی دارد. برخی از برنامه‌های DPA درصدی را بر اساس قیمت فروش خانه ارائه می‌دهند، در حالی که برخی دیگر پیش‌پرداخت و کمک هزینه بسته شدن خود را با مقدار دلار مشخصی محدود می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *