چگونگی فروش و قیمت گذاری منطقی روی املاک شخصی

چگونه می توانید قیمت خود را هنگام فهرست کردن خانه خود برای فروش تعیین کنید؟

 به زبان ساده، قیمت درخواستی خانه در ایران به عنوان مقدار پولی تعریف می‌شود که یک فروشنده خانه می‌خواهد خریدار خانه برای خرید ملک بپردازد. صاحب خانه ای که در تهران مایل به فروش ملک خود است، به طور موثر قیمت درخواستی را به عنوان بخشی از فهرست املاک (به طور مستقل یا با یک عامل املاک) به امید جذب خریداران احتمالی در یک نقطه قیمت خاص، فهرست می کند. اما قیمت درخواستی یک خانه معمولاً این نیست که شما می توانید خانه خود را به چه قیمتی بفروشید .

استراتژی قیمت گذاری فروشندگان خانه و آپارتمان در بازار خنثی

قیمت درخواستی در املاک چیست؟

هر زمان که به دنبال فروش خانه در تهران هستید ، مهم است که یک قیمت معقول تعیین کنید که برای حداکثر تعداد خریداران هدف بالقوه جذاب باشد. همچنین به عنوان لیست قیمت شناخته می شود، قیمت درخواستی مقدار خاصی از پولی است که شما به دنبال دریافت آن برای فروش ملک خود هستید.

 قیمت درخواستی توسط تعدادی از عوامل و متغیرها، از جمله موقعیت مکانی، سن، اندازه، و وضعیت ملک، و همچنین شرایط حاکم بر بازار ایران تعیین می شود. قبل از اینکه ملک خود را برای فروش فهرست کنید، می خواهید لیست قیمت (که تعیین آن به عهده شماست) برای مسکن محاسبه شود.

 این قیمت درخواستی تحت تأثیر متراژ مربع و تعداد اتاق خواب ها و حمام ها در خانه شما و همچنین هرگونه ارتقا یا زمین و ملک اطراف آن قرار می گیرد. هنگام تعیین قیمت درخواستی، همچنین مهم است که به خاطر داشته باشید که در ابتدا چقدر برای خانه پرداخت کرده‌اید، و هر گونه موجودی باقی مانده در وام مسکن خود را ، با توجه به فروش خانه برای کسب سود. این مقاله که توسط املاک پدا آماده شده است را با دقت مطالعه کنید.

بررسی قیمت خانه های خرید و فروش شده در منطقه

 نگاهی به خانه‌های مشابه در منطقه شما که در حال حاضر یا اخیراً در بازار هستند، به‌ویژه خانه‌هایی که اخیراً فروخته شده‌اند، می‌تواند به شما کمک کند تا یک قیمت درخواستی خوب را مثلث کنید. همچنین باید در نظر بگیرید که آیا خود را در بازار خریدار یا فروشنده می بینید(یکی که در آن خریداران یا فروشندگان به ترتیب به دلیل عواملی مانند تقاضای کم/بالا یا سطح موجودی، اهرم بیشتری دارند).

 در بازار خریدار، خریداران خانه قدرت مذاکره بیشتری دارند، در حالی که صاحبان خانه کارت‌های بیشتری در اختیار دارند و می‌توانند قیمت‌های بالاتری را در بازار فروشنده، بر خلاف آن، داشته باشند. با این حال، همه این موارد گفته شده، مهم است که توجه داشته باشید که قیمت درخواستی هر خانه می تواند به شدت تحت تأثیر شرایط فعلی بازار باشد.

علاوه بر این، قیمت‌های درخواستی اغلب برای مذاکره باز هستند، به خصوص اگر خانه‌ای برای مدت طولانی در بازار باشد (که می‌تواند به فروش آن با قیمت پایین‌تر کمک کند). هنگام تعیین قیمت درخواستی، فقط به دنبال فهرست کردن خانه خود در یک نقطه قیمت قانع کننده نباشید.

 همچنین اگر متوجه شدید که (به دلیل پیشنهادات متقابل یا رویدادهای پیش بینی نشده) باید بعداً آن را تنظیم کنید، فضای کافی برای تکان دادن برای خود بگذارید تا به راحتی یک فروش را تکمیل کنید و در حالت ایده آل سود کسب کنید .

فروش و پیش فروش املاک اداری ، تجاری ،مسکونی و صنعتی

قیمت پیشنهادی در مقابل قیمت را بپرسید

خریداران بالقوه خانه معمولاً قیمت لیست ملک را پرداخت نمی کنند. در عوض، آنها پیشنهادهایی را با مبالغ کمتر ارائه می دهند، اغلب با شرایط و ضوابط ضمیمه شده، که فروشندگان می توانند آنها را بپذیرند، مستقیماً رد کنند، یا با پیشنهادات متقابل رد کنند. این مناقصه‌های خانگی می‌توانند قبل از رسیدن به قیمت نهایی نهایی، چندین دور مذاکره پشت سر هم را طی کنند.

 در موارد منتخب، مانند زمانی که چندین خریدار با انگیزه بالا مایل به خرید یک ملک مطلوب هستند یا بازار به شدت به سمت فروشندگان فشار می آورد، ممکن است یک جنگ پیشنهادی رخ دهد. اگر یک جنگ پیشنهادی رخ دهد، فروشندگان ممکن است در واقع چندین پیشنهاد بالاتر از قیمت درخواستی اولیه خود دریافت کنند ، اگرچه در نهایت این به صاحب خانه بستگی دارد که تصمیم بگیرد پیشنهاد کدام طرف را در نهایت بپذیرد.

بهترین زمان برای فروش خانه چه زمانی است؟

در حالی که همیشه زمان خوبی برای فروش یک ملک است، اگر خانه ای با اندازه کافی خوب و قیمت قانع کننده در یک منطقه مطلوب باشد، در عمل، بازارهای املاک و مستغلات می توانند بسیار نوسان باشند. به این دلیل که شرایط بازار در مواقعی به عوامل خارجی مانند نرخ بهره وام مسکن، یک بیماری همه گیر یا اقتصاد و همچنین تعداد خانه های موجود برای خرید در منطقه شما بستگی دارد. به همین دلیل ارزیابی عوامل متعددی، از جمله میانگین قیمت خانه و مدت زمانی که خانه ها تمایل دارند قبل از خرید در بازار باقی بمانند، قبل از فهرست کردن خانه و تعیین قیمت درخواستی ضروری است.

فصلی بودن

علاوه بر این، بازار املاک و مستغلات می تواند بسیار فصلی باشد. به عنوان مثال، خانه‌های بیشتری تمایل به فروش دارند و خریداران بالقوه در فصل بهار و تابستان به دنبال آن هستند، در حالی که بازارها در زمستان تمایل به خنک شدن دارند. اغلب، بهترین زمان برای فروش خانه نیمه اول ماه مه است، در حالی که بهترین زمان برای خرید خانه در اوایل پاییز قبل از شروع مدرسه و اسکان خانواده ها در مسکن جدید است. اما همانطور که در بالا توضیح دادیم.

سرمایه گذاری در بازار مسکن

 نیروهای بازار (به عنوان مثال، نرخ وام مسکن و تأثیرات اقتصادی) می توانند بر پتانسیل فروش تأثیر بگذارند و ظهور یک بیماری همه گیر می تواند هر چیزی را زیر سؤال ببرد. به‌عنوان یک قاعده کلی، ممکن است متوجه شوید که می‌توانید فرصت‌های فروش خود را با فهرست کردن خانه‌تان برای فروش بین آوریل و جولای به حداکثر برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *